در حال بارگذاری
مدیرکل اوقاف خراسان شمالی خبر داد:

مساعدت مالی به هیئت‌های استان براساس ظرفیت نذورات

شماره خبر : 872 - https://asreatrak.ir/short/Vlz5n

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: مساعدت مالی به هیئت‌های استان خراسان شمالی بر اساس ظرفیت‌های موجود از بخش‌های نذورات و موقوفات پرداخت خواهد شد.

حجت‌الاسلام عظیم آسوده، در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار داشت: برنامه‌های دهه اول محرم، طبق سنوات گذشته و سنت دیرینه در سازمان اوقاف در حال اجرایی‌شدن است.

 وی ادامه داد: یکی از وظایف ذاتی و اصلی این سازمان اجرای نیت‌های واقفان است که در راستای حضرت سیدالشهدا (ع) وقف کرده‌اند که باید هزینه شود.

 مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: موقوفاتی که دارای قید مکان هستند و نیت واقف مشخص شده که در کدام مسجد و هیئت هزینه شود، موظف هستیم که طبق نیت اجرا کنیم.

 این مسئول بیان داشت: درصورتی‌که نیت قید مکان نداشته باشد، متولی موقوفه می‌تواند به هیئت‌هایی که نیاز دارند کمک کنند که هر ساله این کمک بوده و امسال نیز بر اساس ظرفیت‌های موجود کمک خواهد شد.

 وی ابراز داشت: همچنین در آستان مقدس امامزاده‌های استان اجرای نیات در حال برگزاری است.

 این مسئول بیان داشت: همچنین برنامه‌های فرهنگی دیگر از جمله شیرخوارگان حسینی، عاشورا، تاسوعا و دسته روی عزاداران را در این مدت خواهیم داشت.

 آسوده گفت: عدد و رقم نذورات مشخص نیست، زیرا به‌صورت متغیر بوده و دائماً باتوجه‌به پرداخت نذورات و موقوفات در حال تغییر است.

 وی ابراز داشت: از طرفی برخی هیئت‌ها هنوز کمک‌هزینه را دریافت نکرده‌اند و در روزهای پایانی محرم حضور و هزینه را دریافت می‌کنند.

 این مسئول اضافه کرد: مساجدی که موقوفه ندارند و در صورت نیاز به کمک‌هزینه جهت اطعام حسینی از طریق به اداره شهرستان درخواست می‌دهند و مساعدت برای آنها ارسال می‌شود.

 آسوده بیان داشت: مشکلی که داریم این است که موعد قراردادها به‌خصوص در حوزه کشاورزی مهرماه است و کشاورز بعد از برداشت محصول اجاره را پرداخت می‌کند و باعث ایجاد مشکل در زمینه مطالبات شده است.

 وی با تأکید بر این موضوع که سازمان اوقاف هیچ بودجه یا به‌صورت اختصاصی برای کمک به مساجد ندارد، گفت: تنها بودجه تملک دارایی است که برای مباحث عمرانی هزینه می‌شود.

 

 مصاحبه از آرزو رحمانی

 انتهای پیام/

0 نظر

ارسال نظرات